Audi TT mkIII Facelift (2019)

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    Precios del TTS
    Audi TTS Coupé: 62.710 €
    Audi TTS Roadster: 66.480 €

    https://www.motor.es/noticias/precio-audi-tt-2019-201954247.html

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    #160328

    Las rejillas en mitad del paragolpes trasero lo matan.

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    Nota de prensa
    Los nuevos Audi TT RS Coupé y TT RS Roadster

    .- Nuevo frontal y alerón trasero rediseñado, con aletas laterales
    .- Bajo el capó brilla el galardonado motor de 5 cilindros: 2.5 TFSI con 294 kW (400 CV) y 480 Nm
    .- Michael-Julius Renz, CEO de Audi Sport: “El TT RS muestra un poderío aún mayor”

    Madrid, 6 de febrero de 2019 – Audi Sport perfecciona el modelo superior de la serie TT: con un aspecto aún más dinámico, el nuevo TT RS (consumo de combustible combinado en l/100 km: 8,1 – 7,9; emisiones de CO2 combinadas en g/km: 183 – 181) muestra todo su poderío. Su motor de cinco cilindros entrega una potencia de 294 kW (400 CV), con un sonido inconfundible. Audi ya admite pedidos de los nuevos TT RS Coupé y TT RS Roadster, que llegarán a los concesionarios en primavera.

    “El nuevo TT RS está en plena forma”, declara Michael-Julius Renz, CEO de Audi Sport GmbH. “Como un atleta bien entrenado, se muestra más prominente, acorde a la enorme potencia que esconde bajo su musculosa carrocería”. Oliver Hoffmann, Director Técnico de Audi Sport GmbH, añade: “La clave del sobresaliente rendimiento se encuentra en su bajo peso, en la puesta a punto del chasis y en nuestro galardonado motor 2.5 TFSI de cinco cilindros, que ha recibido el prestigioso y codiciado premio ‘Motor Internacional del Año’ por novena vez consecutiva”.

    Apariencia dinámica: el diseño exterior
    El TT RS nunca ha sido tan masculino. El frontal completamente rediseñado y su llamativa zaga le otorgan una apariencia muy dinámica. El logotipo quattro en acabado titanio mate se posiciona en la sección inferior de la parrilla Singleframe, en color negro mate. Las entradas de aire laterales, de mayores dimensiones, están divididas mediante elementos verticales tanto en el interior como en el exterior. Para una mejor refrigeración se colocan radiadores adicionales detrás de la característica parrilla RS tipo panal. Las entradas de aire laterales, que se extienden prácticamente hasta los pasos de rueda delanteros, hacen que el nuevo TT RS parezca extremadamente ancho.

    Un spoiler delantero continuo e inclinado hacia arriba en sus extremos, inspirado en los que se utilizan en competición, confiere al vehículo un aspecto distintivo. El blade está pintado de serie en el mismo color de la carrocería, pero opcionalmente también está disponible en aluminio mate o en negro brillante. Los modelos RS incluyen una inserción de nuevo diseño en color negro brillante en los umbrales de las puertas. Las carcasas de los espejos retrovisores están disponibles en el color de la carrocería, en óptica de aluminio mate, en negro brillante y en carbono.

    En la parte trasera llama la atención el nuevo diseño del alerón fijo, que cuenta con aletas laterales. Como parte del concepto aerodinámico, contribuye a la eficiencia y el rendimiento característicos de los Audi RS. En el difusor específico también se incluyen elementos verticales a ambos lados. Dos tubos de escape ovalados de gran tamaño rematan el típico acabado RS.

    Los faros LED forman parte del equipamiento de serie. Opcionalmente se pueden montar los faros matrix LED, que regulan el haz de luz de forma inteligente y con gran flexibilidad. La luz de marcha atrás con tecnología matrix OLED (diodos orgánicos emisores de luz) opcional cuenta con un diseño 3D y distribuye la luz con de forma homogénea y con gran precisión. Cuando se conecta el encendido, las luces OLED de marcha atrás se encienden con una espectacular puesta en escena.

    El nuevo TT RS está disponible en ocho colores diferentes, incluyendo el nuevo verde Kyalami específico de los RS, y los nuevos naranja pulso y azul turbo. Bajo pedido, los paquetes de estilo aluminio mate y negro brillo realzan tanto el blade como el alerón trasero. El paquete de estilo negro incluye como opción los aros Audi y el logo TT RS en color negro en el frontal y en la parte trasera. La capota de lona del TT RS Roadster es de color negro. El programa Audi exclusive ofrece varias posibilidades adicionales de personalización.

    El motor 2.5 TFSI: prestaciones ganadoras
    Cinco cilindros, 294 kW (400 CV) de potencia, 480 Nm de par, tracción total quattro: el Audi TT RS impresiona con sus cifras y ofrece un rendimiento excepcional. El Coupé acelera de 0 a 100 km/h en apenas 3,7 segundos, acompañado por un característico sonido que se debe a la secuencia de encendido (1-2-4-5-3), que alterna entre los cilindros adyacentes y los más alejados entre sí. Para los puristas, este ritmo supone auténtica música para los oídos.

    El año pasado, Audi Sport recibió el prestigioso galardón “Motor Internacional del Año” para el 2.5 TFSI por novena vez consecutiva. El motor turbo tiene una cilindrada de 2.480 cm3. El par máximo de 480 Nm está disponible entre 1.950 y 5.850 rpm. La velocidad máxima está limitada electrónicamente a 250 km/h, o a 280 km/h de forma opcional.

    La fuerza del motor de cinco cilindros se transmite a la tracción total permanente quattro a través de un cambio S tronic de siete velocidades. La tracción total distribuye la potencia entre los dos ejes según sea necesario mediante un embrague multidisco. El sistema de control selectivo de par permite un comportamiento dinámico aún más ágil y seguro. El conductor puede utilizar el sistema Audi drive select para influir en la unidad quattro y en otros componentes como la dirección, el funcionamiento del S tronic, las características del motor y las mariposas en el escape. Los cuatro modos disponibles son comfort, auto, dynamic e individual.

    Puro dinamismo: la suspensión
    El bajo peso (1.450 kg para el TR RS Coupé, sin conductor) y la suspensión de ajuste deportivo proporcionan los requisitos básicos para el excelente comportamiento dinámico del Audi TT RS. La dirección progresiva adaptada específicamente para el RS garantiza la precisión en el contacto con la carretera. Detrás de las llantas, que pueden ser de 19 o de 20 pulgadas, en el eje delantero entran en acción discos de freno de acero ventilados y perforados. Las pinzas están pintadas de serie en color negro, pero están disponibles como opción con acabado en color rojo. De forma opcional, la suspensión deportiva RS sport plus puede contar con amortiguadores adaptativos con la tecnología Audi magnetic ride. Su sistema de control también está integrado en el sistema de conducción dinámica Audi drive select.

    Inspirado en la competición: el interior
    Los controles y las pantallas en el nuevo TT RS están completamente centrados en el conductor. Los asientos deportivos RS en Alcantara con patrón de rombos, o de forma opcional en napa fina con diseño tipo panal, así como los logos RS en los asientos, volante, molduras de las puertas y palanca de cambios, realzan el carácter deportivo del coupé 2+2. La pantalla RS especial en el Audi virtual cockpit de serie, de 31,2 cm (12,3 pulgadas), proporciona información sobre la presión de los neumáticos, el par motor y la fuerzas g. En modo manual, un testigo luminoso indica al conductor el momento idóneo para pasar a una marcha superior cuando el motor alcanza su régimen máximo de giro. Junto a los botones multifunción, el volante deportivo RS tapizado en cuero con levas de cambio presenta dos satélites adicionales para encender y apagar el motor, así como para el control del sistema Audi drive select.

    El nuevo paquete de diseño RS añade detalles en color rojo o azul en las salidas de aire del sistema de climatización, en los cinturones de seguridad y en las alfombrillas con el logo RS. El paquete de diseño RS ampliado también ofrece elementos en contraste, tanto en los asientos como en la consola central.

    El sistema de infotainment
    Audi también ofrece una gran variedad de funciones de infotainment. Las posibilidades incluyen el MMI Navegación plus con MMI touch, de serie en España, que incorpora función de búsqueda libre de texto y un control por voz que reconoce el lenguaje natural, así como punto de acceso Wi-Fi y el módulo Audi connect. Los servicios online llegan al vehículo a través del rápido estándar LTE (4G). El Audi smartphone interface conecta el teléfono con el TT RS y puede transmitir contenido al Audi virtual cockpit a través del puerto USB. El sistema de sonido Audi Bang & Olufsen sound system proporciona una excelente experiencia acústica a bordo, gracias a su potencia de salida de 680 vatios.

    El nuevo TT RS está disponible para pedidos a partir del 7 de febrero. Tanto la versión Coupé como el Roadster llegarán a los concesionarios europeos en primavera.

    #204504

    Nueva edición Competition PLUS

    #204505

    Una pena que no tenga sustituto.

    #234200

    Otra edición:

    Tourist Trophy

     

    MecánicaTourist Trophy
    40 TFSI 197 CV S tronic56.260 €
    45 TFSI 245 CV S tronic quattro65.230 €

    Precios vigentes desde Diciembre / 2021 sin incluir descuentos u otras promociones

     

    https://www.motor.es/noticias/audi-tt-tourist-trophy-202183643.html

     

    #234224

    906f31ca10fddf5444013d82977e44c2

    #234228

    #276945

    Presentada la versión Iconic Edition por su 25 aniversario. ESt´ahecho sobre el RS

    Son 100 unidades

    En Alemania cuesta 113,050€

    Audi TT RS Coupé iconic edition

    Audi TT RS Coupé iconic edition

    Audi TT RS Coupé iconic edition

    Audi TT RS Coupé iconic edition, Audi TT Coupé Showcar

    Audi TT RS Coupé iconic edition

    Audi TT RS Coupé iconic edition, Audi TT Coupé Showcar

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    Audi TT RS Coupé iconic edition

    Audi TT RS Coupé iconic edition

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    https://www.autoblog.com/2022/10/05/audi-tt-rs-iconic-edition-celebrates-25-years-of-tt/

    #276946

    Nota de prensa, en inglés

    Timeless Icon: Exclusive Audi TT RS Coupé iconic edition celebrates innovative design and dynamics

     

    Exclusive and high-performance: the market launch of the Audi TT RS Coupé iconic edition, limited to 100 units in Europe, will celebrate the success story of a quarter-century for the Audi TT Coupé. With its clean lines, this sports car has been an inspiration the world over since its premiere in 1998 due to its pure driving pleasure and puristic design language. The RS version impresses with its special five-cylinder performance and a sound that gets under your skin. The limited-edition Audi TT RS Coupé iconic edition

    combines these emotional characteristics and accentuates them with sporty design elements, both in the exterior and interior.

    is continuing the trend into the future – a fast sports car with new innovations whilst retaining the typical TT RS properties: design and dynamics.

    “The name of the Audi TT RS Coupé iconic edition

    says it all,” says Sebastian Grams, Managing Director of Audi Sport GmbH. “The edition model is reminiscent of the iconic TT design language, which at the same time stands for courage and elegance in uncompromising form. Thanks to the exclusive exterior and interior highlights, the much-loved performance of our ultimate sports coupé, with its multiple award-winning five-cylinder engine, is not only palpable, but also visible to fans.”

    Inspired by the Bauhaus: the TT Coupé

    With a vision of ‘a car for enthusiasts’, Audi presented the Audi TT Coupé as a sports car study at the IAA in Frankfurt in the fall of 1995. Almost symmetrical, the Audi TT consistently followed a design principle based on geometric, circular shapes. The design didn’t compromise, but rather prioritized – and this immediately impressed the audience.

    Three years later, the coupé went into production almost unchanged. One year after the TT Coupé, Audi launched the TT Roadster. In its second model generation, the Coupé was enhanced with an S and RS variant.

    “The TT was inspired by the Bauhaus and its universal design philosophy of ‘less is more,’” says Head of Audi Design Marc Lichte. “The maximum reduction – the omission of everything unnecessary and insignificant – was so radical and so courageous that the TT, in its simplicity, quickly achieved the highest attribute of good design: to be timeless. Once you’ve achieved that, you’re beyond trends and yet you’re never out of fashion – simply because good style doesn’t wear out.”

    This is why – three TT generations and a quarter of a century later – the typical lines of the 1998 coupé can still be found in the current TT RS Coupé iconic edition

    . The edition model also remains true to the idea of reduction to the essentials; the minimalist design extends from the clear exterior to the interior, which is still clearly and simply focused on the driver to this day. The typical tube and cylinder shapes, which blend into the interior of the instrument design, can also be found in the current Audi TT RS Coupé iconic edition

    – such as the standard fuel tank cap, round ventilation outlets, shift gate edging, and the striking gear knob. The enthusiasm that was declared back in 1995 continues to inspire the TT Coupé to this day.

    Setting the Right Tone: Dark Elegance on the Exterior

    The special edition Audi TT RS Coupé iconic edition

    confidently meets the high expectations set by its aesthetics. The RS-specific Nardo Grey finish, sets the right tone for the exclusive and athletic demands of the special model. This elegant shade of gray was named after the legendary Italian race track, Pista di Nardó, where Audi RS models also rack up their first test kilometers. As one of the most popular individual finishes with customers, it ensures an optimal first impression.

    The stylish feel is further enhanced by the glossy black grille with a matte black single-frame, which clearly emphasizes the quattro lettering in a matte titanium look. The RS model also confidently wears the inlay in the side skirt in glossy black, whilst the Audi rings, the TT RS model designation on the front and rear, as well as the casings of the exterior mirrors apply this materiality consistently. The sophisticated, edition-specific 20-inch glossy black alloy wheels with a 7-arm design and matching black brake calipers continue the design language down to the last detail. Partially frosted rear triangular windows with the exclusive “iconic edition” lettering complete the striking dark look of the coupé right down to the rear.

    Motorsports Genes: Aerokit Enhances Sporty Character

    The Audi TT RS Coupé iconic edition

    also gains dynamic strength from the Aerokit, developed in a wind tunnel. Inspired by motorsports, the front apron features side flics, a front splitter, and blades in the side front air intakes.

    At the rear, the fixed carbon rear wing, with its side winglets, ensures a sporty finish and, as part of the aerodynamic concept, supports both performance and efficiency.

    There are vertical design elements on both sides above the RS-specific diffuser. The two striking, oval-shaped exhaust tailpipes form a striking end. In keeping with the color philosophy of the special edition, the front splitters, flics, side sill attachments, and a section of the rear diffuser look impressive in glossy black.

    The relationship between drag and lift was explicitly taken into account during the development of the Aerokit in the wind tunnel and is thus optimally balanced – improving both aerodynamics and driving performance. The increased contact pressure of the rear wing and rear diffuser places the sports car much more firmly on the road and significantly improves handling in fast corners – ideal conditions for great driving enjoyment in all situations.

    X of 100: Highly Exclusive Interior Design Accents

    The interior of the TT RS Coupé iconic edition

    is characterized by exclusivity and attention to detail. Here, too, the dark color scheme of the exterior remains the central motif, which is further accentuated by the deliberate use of accents from Audi-exclusive components. The RS sports seats are two-tone with fine Nappa side panels in jet gray and center panels in black Alcantara, along with honeycomb stitching in calendula yellow. Exclusive “iconic edition” embroidery is embedded in the black Alcantara at shoulder height. The black floor mats are finished with RS embroidery in calendula yellow, whilst the door armrest and center console are also in jet gray and decorated with contrast stitching in calendula yellow – just like the black cowl of the Audi virtual cockpit. Customers are reaching for black Alcantara on the door panels and the RS sports leather steering wheel with calendula yellow marking at 12 o’clock. It’s all about individuality on the selector lever: the numbered badge makes each of the 100 vehicles in this special edition unique.

    While the moody ambient light creates an atmosphere in the interior, the Bang & Olufsen Premium Sound System with 3D sound, enables a rich sound audible experience.

    Form Needs Function: Legendary Five-Cylinder Engine Brings Unparalleled Sound

    The TT RS Coupé iconic edition

    relies on Audi Sport’s proven 2.5 TFSI engine with 294 kW (400 hp) and maximum torque of 480 Nm. Numerous successes in motorsports make it one of Audi’s most compelling powertrains. Countless motorsports victories and strong day-to-day performance have earned the five-cylinder engine the “International Engine of the Year Award”, nine consecutive times since 2010.

    As is typical of the TT RS, its power goes via a seven-speed S tronic to the permanent all-wheel quattro drive. An electro-hydraulically controlled multi-plate clutch, which debuted in 1998 as part of the Audi TT, distributes all-wheel power freely between the front and rear axles. The Audi drive select driving dynamics system allows the driver to control the quattro drive system and other components, such as steering, seven-speed S tronic, exhaust flaps, and engine characteristics.

    The Audi TT RS Coupé iconic edition

    reaches a top speed of 280 km/h (173.9 mph). This compact sports car sprints from a standstill to 100 km/h (62 mph) in just 3.7 seconds. The engine provides a highly emotional driving experience, with its typical 1-2-4-5-3 firing order and the accompanying throaty sound.Because of the firing order, adjacent and non-adjacent cylinders fire alternately, producing a very specific rhythm and character. The odd number of cylinders creates harmonic frequencies that accompany the undertone and the engine control unit also contributes to the unmistakable sound. With a heavier load, the flaps in the exhaust gas tract open up for an even fuller sound.

    In addition to the usual low weight (1,475 kilograms (3,252 lbs.) TT RS Coupé), the RS sport suspension plus with adaptive dampers in the Audi magnetic ride technology, ensure excellent handling and stability. Steering also goes through the Audi drive select driving dynamics system.

    Edition Model Available from Q1 2023

    The edition model can be ordered starting from the beginning of October 2022. In Germany, the Audi TT RS Coupé iconic edition

    is available for 113.050 euros, with delivery beginning in the first quarter of 2023.

    Limited to 100 units, the special model is a highly exclusive offer for TT and RS fans. Thanks to the Audi exclusive program, customers can also tailor their Audi Sport model to their own preferences even beyond the edition – from individual exterior colors to the color of the leather to the choice of contrasting stitching.

    The indicated consumption and emissions values were determined according to the legally specified measuring methods. The WLTP test cycle completely replaced the NEDC on January 1, 2022, which means that no NEDC figures are available for vehicles with new type approvals from after this date.

    #276975

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