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  • #132590

    La BBC tiene relación con la Revista también?

    #132591

    [quote quote=»Leon24″]Parece que el que se ha quemado era el de competición y no el concept car que en mi opinión estaba mejor si pegatinas sin alerones y cosas así, aún así espero que los de la BBC paguen por destruir un coche como este…
    Pienso que estos coches deberían de estar en museos y salir lo justo porque al final acaban como acaban.
    [/quote]

    Discrepo. Si ha ocurrido esta desgracia, pues mira, mala suerte, pero los coches no son para estar en un museo.

    #132592

    Por lo que dice el artículo, ocurrió en 2008…

    #132593

    [quote quote=»Jalmenaraster»][quote quote=»Leon24″]Parece que el que se ha quemado era el de competición y no el concept car que en mi opinión estaba mejor si pegatinas sin alerones y cosas así, aún así espero que los de la BBC paguen por destruir un coche como este…
    Pienso que estos coches deberían de estar en museos y salir lo justo porque al final acaban como acaban.
    [/quote]

    Discrepo. Si ha ocurrido esta desgracia, pues mira, mala suerte, pero los coches no son para estar en un museo.[/quote]

    Yo si creo que los coches únicos o especiales si deben estar en museos, y si salen debe ser con todas las garantías. Son, digamos, patrimonio de la humanidad.

    #132594

    [quote quote=»Jalmenaraster»]
    Discrepo. Si ha ocurrido esta desgracia, pues mira, mala suerte, pero los coches no son para estar en un museo.[/quote]

    Pero es que este no es un coche, es un show car de muuuchos millones de €. Que lo estén conduciendo es un riesgo muy grande, y claro, puede pasar lo que ha pasado.
    Si se queda en el museo, como coche concepto que es, seria visto por «todo» el mundo a salvo de posibles problemas

    #132595

    [quote quote=»A.P.M.»][quote quote=»Jalmenaraster»]
    Discrepo. Si ha ocurrido esta desgracia, pues mira, mala suerte, pero los coches no son para estar en un museo.[/quote]

    Pero es que este no es un coche, es un show car de muuuchos millones de €. Que lo estén conduciendo es un riesgo muy grande, y claro, puede pasar lo que ha pasado.
    Si se queda en el museo, como coche concepto que es, seria visto por «todo» el mundo a salvo de posibles problemas[/quote]

    [quote quote=»CABO»][quote quote=»Jalmenaraster»][quote quote=»Leon24″]Parece que el que se ha quemado era el de competición y no el concept car que en mi opinión estaba mejor si pegatinas sin alerones y cosas así, aún así espero que los de la BBC paguen por destruir un coche como este…
    Pienso que estos coches deberían de estar en museos y salir lo justo porque al final acaban como acaban.
    [/quote]

    Discrepo. Si ha ocurrido esta desgracia, pues mira, mala suerte, pero los coches no son para estar en un museo.[/quote]

    Yo si creo que los coches únicos o especiales si deben estar en museos, y si salen debe ser con todas las garantías. Son, digamos, patrimonio de la humanidad.[/quote]

    Entiendo lo que decís, y de hecho lo comparto en cierto modo. Pero, a mi modo de ver, filosóficamente no veo un error en que un concept car de competición funcional (no una maqueta de diseño) se utilice exponiéndolo a los riesgos intrínsecos que eso conlleva. Evidentemente, yo también apoyo que se tomen ciertas precauciones, pero creo que los coches nacieron para usarse, y que si un prototipo es una joya tecnológica, tiene que demostrarlo en la realidad.

    #117939

    [size size=150]5 nuevos modelos en los proximos 3 años[/size]
    No comentan cuales modelos son, pero como comenta el blog WCF, 3 de ellos probablemente sean el 2, MX-5 y el CX-3

    nota de prensa, en inglés
    MAZDA’S GROWTH SET TO CONTINUE WITH FIVE NEW MODELS IN THREE YEARS

    – New models will bring sales growth
    – Good news for dealer network as profitability increases
    – Sales are 10% ahead of forecast

    Mazda is about to enjoy its best time in more than a decade as it launches five new generation models globally in less than three years.

    That’s the prediction of UK Managing Director Jeremy Thomson who describes the unprecedented product offensive as “rebooting” the marque.

    The rapid pace of launches is the biggest since the launch of the previous generation Mazda6, Mazda3 and Mazda RX-8 during 2002-04.

    “We’re predicting good times ahead while the rest of the industry is predicted to be relatively flat,” said Thomson.

    “Over the next 18 months to two years we will continue our very strong product-led growth which sends out an exciting message to our dealers,” he added.

    That recovery in sales comes on the back of the successful launches of Mazda CX-5, new Mazda6 and the forthcoming all-new Mazda3 – all with Mazda’s groundbreaking SKYACTIV technology.

    Sales are running 10 per cent ahead of the original planned for the year resulting in Mazda reacting quickly to add production to their programme to relinquish stock and meet future demands. “While we would rather run with one car too few than one too many, we also need to ensure the network can fully capitalise on the increase in sales opportunities,” said Sales Director Peter Allibon.

    In the first 10 months of 2013, Mazda sold 27,800 cars, 16 per cent up on the same period in 2012 according to SMMT data.

    The restructuring of the dealer network is also paying dividends, boosting sales per outlet and increasing profitability.

    Average new car sales through each dealership are expected to quickly return to pre-crisis level as total annual volume approaches 40,000 units, explained Allibon.

    That growth will also help boost dealer profitability which is forecast to be better than the average for the industry next year and return to the top quartile as sales of the new generation of SKYACTIV models reach over 70 per cent of the total mix next year.

    “A combination of growth, dealer profitability and the increased kerb appeal of the SKYACTIV models are encouraging dealers to upgrade to the premium, fresh and 21st century feel of the new corporate identity – a look that was piloted in the UK earlier this year and will make Mazda stand out in multi-franchise outlets,” explained Allibon

    “Meanwhile, the growth momentum continues with Mazda’s position as a franchise of choice being reinforced further by the fact that there are more companies who want to become a Mazda dealer then there are open points,” concluded Allibon.

    #117940

    – Mazda 2 2014
    – Mazda MX5 2015
    – CX3 – MPV 5 2016

    FALTA UNO!!! Ojalá sea el SHINARI. Es lo que necesita está marca para subir un escalón.

    Mazda plots five new models by 2016

    Mazda will launch five next-generation models within three years according to the firm’s UK boss.

    The Japanese marque will look to continue its current product offensive in an effort to aimed at «rebooting» the brand, said UK managing director Jeremy Thompson.

    Those models are likely to include the new Mazda 2, due in 2014, and the new MX-5 sports car one year later. Both cars are currently in development, and the MX-5 has already been spotted testing alongside its Alfa Romeo sister car.

    Replacements for the Mazda 5 MPV and CX-5 compact SUV are also expected to be in production by 2016, alongside an all-new 4×4. The new SUV lineup was confirmed by Mazda president Takashi Yamanouchi at the Frankfurt motor show earlier this year.

    «Over the next 18 months to two years we will continue our very strong product-led growth,» said Thomson «We’re predicting good times ahead while the rest of the industry is predicted to be relatively flat.»

    #117941

    ¿Y el CX-7? Podriamos ver una nueva generación del SUV grande de la marca? Total, con la plataforma Skyactive en versión 6 (13cm mas larga que el CX-5) o un poco mas larga podrian hacerlo. Lo que faltaria es un motor en gasolina acorde, vamos, uno grande, como antes lo era el 2.3T

    Con este, y el 5 que has comentado, tendriamos los 5 modelos jeje

    #117942

    Parece ser que el quinto modelo es el sucesor del CX-7

    #117943

    Entrevista al CEO de Mazda.

    Que bien lo está haciendo esta marca.

    Faltan sólo versiones más pasionales y el «SHINARI»

    http://www.elmundo.es/motor/2013/11/25/5293308e63fd3db2458b456c.html

    #117944

    Según una fuente de Mazda UK, Mazda adoptará un ciclo de vida para sus modelos de 4 años!!!

    [size size=150]Mazda to adopt four-year product cycle[/size]

    The next generation of the Mazda2 will allegedly ride on a shortened platform of the CX-5, according to a spokesperson of a UK importer.

    Taking into account the Mazda2 is considerably smaller than the CX-5, the Japanese engineers will have to do some serious chopping to make this happen. The CX-5 platform has already been used for the stylish Mazda6 and will also be implemented in the new Mazda3 (hatchback and sedan) due before the end of the year. The Skyactiv platform will eventually underpin all FWD models, including a CX-9 successor.

    The same source indicates Mazda will make the switch to a four-year cycle which means the current Mazda6 will be replaced in 2016, following a 2014 update. It’s not known whether models using platforms from other automakers will be a part of this scheme.

    We assume the next-gen Mazda2 will be out sometime next year.

    #117945

    Me parece poquísimo tiempo para un coche. Restyling cada 2 años? Si ni siquiera he visto un 6 nuevo todavía. O hacen pocos cambios internos y cambian estética e interior y algún motor nuevo o van a perder dinero

    #117946

    Las japonesas eran conocidas antes por tener unos ciclos de vida muy cortos. Me parece bien esa vuelta a los orígenes.
    Lo que es una pasada es que una misma plataforma sirva para casi toda la gama.

    #117947

    [quote quote=»CABO»]Las japonesas eran conocidas antes por tener unos ciclos de vida muy cortos. Me parece bien esa vuelta a los orígenes.
    Lo que es una pasada es que una misma plataforma sirva para casi toda la gama.[/quote]

    CopyVAG

    Es racional. Abaratas costes.

    Si son listos. Lo que mayores alegrias y beneficios les pueden aportar, es el Mazda 2. Y si hacen un Mini Mazda 3…

    En Europa ha subido este segmento expotencialmente. De hecho, estoy seguro de que mucha gente que no ha comprado un vehiculo del segmento C, es porque se ha pasado al segmento B. Y su espejo debiera ser el Clio. Un vehiculo que rivaliza a dia de hoy con el segmento C, tanto por el diseño del Clio, como por las características técnicas de los nuevos del segmento C.

    #117948

    [quote quote=»paulodelarosa»][quote quote=»CABO»]Las japonesas eran conocidas antes por tener unos ciclos de vida muy cortos. Me parece bien esa vuelta a los orígenes.
    Lo que es una pasada es que una misma plataforma sirva para casi toda la gama.[/quote]

    CopyVAG

    Es racional. Abaratas costes.

    Si son listos. Lo que mayores alegrias y beneficios les pueden aportar, es el Mazda 2. Y si hacen un Mini Mazda 3…

    En Europa ha subido este segmento expotencialmente. De hecho, estoy seguro de que mucha gente que no ha comprado un vehiculo del segmento C, es porque se ha pasado al segmento B. Y su espejo debiera ser el Clio. Un vehiculo que rivaliza a dia de hoy con el segmento C, tanto por el diseño del Clio, como por las características técnicas de los nuevos del segmento C.[/quote]

    Por arriba y por abajo va más allá que VAG. Y luego para coches especiales usa plataformas especiales, como con el MX5, contra el TT o Scirocco de VAG que son lo mismo que el resto de la gama.

    #117949

    NOTICAS DEL MX5.

    DICEN QUE PODRÍA VERSE EN FEBRERO EN EL SALÓN DE CHICAGO.

    COMO TRABAJAN ESTOS DE MAZDA!!! NO PARAN.

    http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mazda-mx-5-2015-launch

    #117950

    A lo mejor en forma de Concept… pero bueno, pinta interesante ;D

    #117951
    #117952

    Nuevo motor 1.5 SKYACTIV-D

    Mazda ha presentado el motor 1,5 diésel (4 cilindros – 105cv – 250 Nm) que se estrenará en el nuevo Mazda 2.

    http://i.imgur.com/P1YbUdq.jpg

    Nota de Prensa:

    Mazda Motor Corporation has announced that the upcoming all-new Mazda2 (known as Demio in Japan) will feature the SKYACTIV-D 1.5, a newly developed 1.5-liter clean diesel engine making use of the company’s next-generation SKYACTIV technology.

    Similarly to the next generation SKYACTIV-D 2.2 clean diesel engine available in models such as the Mazda CX-5, the SKYACTIV-D 1.5 was developed in the pursuit of ideal combustion despite a very low compression ratio. As a result, the engine boasts outstanding dynamic performance, including torque equal to a 2.5-liter gasoline engine and linear acceleration all the way up the RPM range. It also features excellent environmental performance without resorting to expensive NOx aftertreatment systems.

    Inheriting numerous innovative technologies from the SKYACTIV-D 2.2, additional advances were made to the SKYACTIV-D 1.5 to further enhance the engine and make it suitable for subcompact vehicles. Additional technologies include an expanded homogenous lean burn range, further reduction in mechanical resistance, and insulation technology to curb the increase in cooling loss associated with a smaller engine size.

    The all-new Mazda2 featuring the SKYACTIV-D 1.5 clean diesel engine will be introduced to the Japanese market where it will meet Japan’s Post New Long-term Emissions Regulations*1 as a diesel-powered compact car. Combined with Mazda’s i-stop idling stop technology, i-ELOOP brake energy regeneration system, and high-efficiency SKYACTIV-DRIVE automatic transmission or SKYACTIV-MT manual transmission, the SKYACTIV-D 1.5 will ensure the all-new Mazda2 achieve among the highest level test mode*2 fuel economy figures for a vehicle powered solely by combustion engine in registered vehicles excluding hybrid and micro-mini vehicles in Japan, as well as drastically improved practical fuel economy. It is another example of how Mazda is implementing its long-term vision for technology development, Sustainable Zoom-Zoom, which promises to deliver all Mazda customers both driving pleasure and outstanding environmental and safety performance.

    Key features of the SKYACTIV-D 1.5

    Development pursued ideal combustion efficiency despite the lowest compression ratio of any small displacement diesel engine—14.8:1*3.
    Cooling loss is suppressed by combustion mode transition control technology, and high dispersion solenoid injectors*4 which, along with stepped egg-shaped pistons*4, help to reduce contact between the flame and chamber wall.
    The range of homogeneous lean burn is extended through the adoption of high-pressure EGR and low pressure EGR systems*4, resulting in improved fuel economy, environmental performance and performance feel.
    Engine cooling system features cooling water control valves (CCV)*4 and water jacket spacers*4 for improved combustion efficiency and reduced mechanical resistance.
    Variable turbine geometry turbocharger with rotation sensor*4 delivers plentiful boost pressure from low through to high engine speeds.
    Water-cooled intercooler integrated into the intake manifold*4 improves acceleration response and turbocharger efficiency.
    Outstanding environmental performance to meet Japan’s Post New Long-term regulations and Euro6 emission standards without an expensive NOx aftertreatment system.*1

    Key specifications of SKYACTIV-D 1.5 (Mazda in-house measurements)

    In-line four-cylinder direct injection 1.5-liter diesel engine
    Engine displacement: 1.497 Liters
    Bore x Stroke: 76.0mm x 82.5 mm
    Compression ratio: 14.8:1
    Max. output (net): 77kW [105PS]*5/ 4,000rpm
    Max. torque (net): 250Nm [25.5kgf-m]*5/ 1,500-2,500rpm

    [url url=http://www.mazda.com/publicity/release/2014/201406/140610a.html]Mazda[/url]

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