Polestar 5 (2021)

  • Este debate tiene 33 respuestas, 9 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 3 meses por .
Viendo 20 entradas - de la 1 a la 20 (de un total de 34)
  • Autor
    Entradas
  • #226178

    Polestar ha creado un equipo de trabajo en Gran Bretaña para el desarrollo de su próximo modelo, el Polestar 4 que será el modelo de producción derivado del concept Precept.

    • Polestar anuncia la ubicación de desarrollo en MIRA Technology Park en British Midlands
    • El equipo es el responsable del desarrollo del Polestar Precept.
    • La producción debe comenzar a más tardar en 2025

    Fuente: Polestar

    #226195

    Al lío, a ver qué les sale.

    #226196

    Ese perfil se ve super genérico, espero que sea solo eso porque Polestar estaba haciendo cosas interesantes.

    #226313

    Más que generico, porque no se si se ve en muchos coches o no, si que es la línea que utiliza Tesla para sus berlinas

    Es más, si me dices que ese coche despiezado es un Tesla, me lo creo

    #226802

    Teaser.

    Fuente: Polestar

    #226807

    Pues para todo el mundo que decía que solo habrían SUVs, yo ahí solo veo uno en medio.

    #226810

    Los 2 de la derecha se ven que tienen pinta de SUV

    #226811

    A mi me da que uno será un liftback, otro un sedan y otro un suv.

    #231970
    #231985

    Más bien render ;), a no ser que los de autoweek sepan algo que los demás no

    #231989

    Jajaja editado, mi cabeza no da para estar con el directo y buscando cosas…

    #232072

    Polestar lo ha presentado como Polestar 5 GT y lo venderá en 2024.

    Su nuevo modelo se centra en la evolución de las características de sostenibilidad, tecnología y rendimiento. El Polestar 5 tendrá nuevos episodios de sus serie. La designación “Polestar 5” para el vehículo conceptual Precept se confirmará en su debut en Norteamérica, donde la presentacion de Polestar se llevará a cabo en la ciudad de Nueva York en varios eventos exclusivos para inversores, analistas y prensa durante la primera semana de diciembre. The Precept luego realizará una gira pública por los Estados Unidos y se mostrará en Polestar Spaces en todo el país.

    Fuente: Polestar

    #232074

    Pero que preciosidad por favor, me he enamorado. Mantiene la esencia de los coupes clásicos de Volvo pero con personalidad propia.

    Tendrá precio de Model 3 o es otro segmento? Quiero uno jajajajja

    #232075

    Los distintos episodios.

    #232078

    Cuando sacaron el concept quería que lo sacasen a producción tal y como estaba.

    Hoy estoy muy feliz🤩

    Será caro? Puede ser, pero estamos viviendo una época en la que vemos marcas de coches haciendo coches que parecen auténticos prototipos como el Ioniq5 o este

    #243840

    La plataforma será de aluminio adherido. Esto permitirá reducir mucho el peso del conjunto

     

     

     

    https://www.motor.es/noticias/polestar-5-plataforma-202284964.html

    #243844
    #243845

    Nota de prensa, en inglés

    Polestar 5 to be faster, lighter and more dynamic thanks to brand-new UK-developed bonded aluminium platform

     

    • Bonded aluminium platform developed in-house by over 280 engineers from Polestar’s UK R&D team based in Coventry, England; demonstrates Polestar’s industry leading in-house engineering and R&D capabilities
    • Bespoke aluminium platform unlocks exciting possibilities for Polestar; set to provide forthcoming Polestar 5 with class-leading dynamics, rigidity and safety features
    • Innovative manufacturing process accelerates Polestar 5 development schedule by allowing both body and platform to be built in unison, significantly reducing traditional lead times
    • Expanding UK R&D team expected to grow to 500 employees in coming months

    GOTHEBURG, SWEDEN – 15 February 2022. Polestar, the Swedish premium electric performance car maker, has confirmed that the forthcoming Polestar 5 electric performance 4-door GT will feature a brand-new, bespoke, bonded aluminium platform.

    Bonded aluminium is light-weight and rigid, offering superlative performance and environmental advantages. While this technology has previously proven labour-intensive and difficult to use in mass production vehicles without sacrificing quality, Polestar’s 280-strong team of former Formula 1, low volume and bespoke sports cars engineers working in the heart of the UK’s Motorsport Valley in the Midlands have resolved this challenge by developing an entirely new, faster manufacturing process that develops both body and platform in unison.

    As a result of the new materials and techniques involved, the body-in-white (completed platform and body) is expected to weigh less than that of cars in smaller segments, contributing to improved vehicle efficiency, real-world EV range and dynamic responsiveness, all while delivering leading safety levels.  The new bonded aluminium platform will also help drive faster product introduction, high quality and platform rigidity.

    “Our UK R&D team is one of Polestar’s greatest assets,” says Thomas Ingenlath, Polestar CEO. “Their mix of engineering and technological expertise enables us to develop advanced, light-weight sports car technology with a creative mindset and a spirit that embraces innovative engineering. This will set Polestar apart in the years to come.”

    By further developing this technology for Polestar’s first in-house platform, the 4-door Polestar 5 is being designed with torsional rigidity superior to that of a traditional two-seat sports- or supercar. The decision to develop a bespoke platform has also enabled the brand to deliver a production model that remains true to the Precept concept car that inspired it.

    “We knew we wanted this car to be light-weight, we knew we wanted high quality and we knew we wanted it quickly,” says Pete Allen, Head of Polestar UK R&D. “This architecture delivers outstanding dynamic and safety attributes, with low investment technology applicable to high production volumes.”

    Development of Polestar 5 continues at pace, with global efforts led by a growing UK R&D unit, which is expected to grow to approximately 500 engineers in the coming months and will continue to play a critical role in enhancing Polestar’s in-house R&D capabilities. More details on Polestar 5 will continue to surface as the YouTube documentary series “Precept: From Concept to Car” details how the Polestar Precept evolves into the production car.

    This announcement continues to strengthen Polestar’s position ahead of its proposed business combination with Gores Guggenheim, Inc. (Nasdaq: GGPI, GGPIW and GGPIU), which is expected to close in the first half of 2022.

    #243854

    Lo que se ve esta de pm. Parece casi un concept. De 10

    #262025
Viendo 20 entradas - de la 1 a la 20 (de un total de 34)
  • Debes estar registrado para responder a este debate.