Noticias VAG

Toda la información de última hora proveniente de fuentes oficiales.
Avatar de Usuario
MACAUDI
Mensajes: 7595
Registrado: 13 Oct 2010, 19:23
Ubicación: Albacete

Re: Noticias VAG

Mensaje por MACAUDI » 12 Dic 2018, 13:25

carlos021A escribió:
12 Dic 2018, 12:54
Todos los Saab 9-5 Wagon de última generación que se vendieron como nuevos era preseries.
Su situación era precaria.

Me parece patético que lo hagan, sea quien sea.



Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
Mensajes: 21169
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15

Re: Noticias VAG

Mensaje por A.P.M. » 12 Dic 2018, 15:18

Normalmente, los autos construidos para pruebas de preserie y de producción son desechados. Pero VW ha vendido miles de estos autos sin control.

https://www.motorfaq.com/showthread.php ... #pid166023



The_Osco
Administrador
Mensajes: 2616
Registrado: 14 May 2009, 20:34
Ubicación: Valencia
Contactar:

Re: Noticias VAG

Mensaje por The_Osco » 15 Ene 2019, 11:58

Parece que Porsche no está contenta con los malos resultados de Bentley.

https://www.motor.es/noticias/porsche-u ... 53653.html



Avatar de Usuario
paulodelarosa
Mensajes: 11269
Registrado: 20 Feb 2007, 22:43
Ubicación: NorthLand

Re: Noticias VAG

Mensaje por paulodelarosa » 17 Ene 2019, 15:53

Ya se habló de él. Pero dejo una minientrevista.




Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
Mensajes: 21169
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15

Re: Noticias VAG

Mensaje por A.P.M. » 25 Ene 2019, 17:24




The_Osco
Administrador
Mensajes: 2616
Registrado: 14 May 2009, 20:34
Ubicación: Valencia
Contactar:

Re: Noticias VAG

Mensaje por The_Osco » 31 Ene 2019, 20:00

Volkswagen recupera el trono de fabricante mundial de automóviles en 2018

El Grupo Volkswagen reedita su éxito de ventas si tenemos en cuenta todos los tipos de vehículos, si se tienen en cuenta únicamente los ligeros gana con algo de margen la Alianza Renault Nissan Mitsubishi. Toyota permanece en tercer puesto.

Imagen

Más detalles https://www.motor.es/noticias/volkswage ... 54151.html



The_Osco
Administrador
Mensajes: 2616
Registrado: 14 May 2009, 20:34
Ubicación: Valencia
Contactar:

Re: Noticias VAG

Mensaje por The_Osco » 03 Feb 2019, 12:00

En un vídeo promocional del etron gt concept, justo al final del vídeo aparece el E-tron quattro con sospechosos coches más bajo una manta.

Imagen




Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
Mensajes: 21169
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15

Re: Noticias VAG

Mensaje por A.P.M. » 05 Feb 2019, 16:49

Las novedades de VW para 2019
- Golf VIII
- Passat restyling
- ID compacto
- T-Cross (ya presentado)
- T-Troc cabrio
- Golf VII GTI TCR




Falta el T-Roc R no?



Avatar de Usuario
minisaurio
Mensajes: 1744
Registrado: 29 Ago 2004, 13:00

Re: Noticias VAG

Mensaje por minisaurio » 06 Feb 2019, 09:26

Volkswagen utilizará baterías de Tesla en sus estaciones de carga de vehículos eléctricos.

https://elchapuzasinformatico.com/2019/ ... lectricos/



Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
Mensajes: 21169
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15

Re: Noticias VAG

Mensaje por A.P.M. » 12 Feb 2019, 20:27

Parece que el nombre Jetta pasará a convertirse en una marca en China
Seria una marca creada por la asociación FAW-Volkswagen, que haria los coches en la planta de Chengdu

Tendria 3 modelos de inicio:
- Jetta VA3: VW VW Jetta actual
- Jetta VS5 SUV: basado en el Ateca
- Jetta VS7 SUV: basado en el Tarraco


https://www.carscoops.com/2019/02/jetta ... and-china/



Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
Mensajes: 21169
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15

Re: Noticias VAG

Mensaje por A.P.M. » 26 Feb 2019, 20:41

Confirmada la nueva marca de VW para China: Jetta
Imagen

Imagen
Imagen
Imagen


Nota de prensa, en inglés
JETTA to become new brand of Volkswagen in China

With the new JETTA Brand, Volkswagen intends to exploit its market potential in China even more effectively. In many cities with millions of people outside the metropolitan regions such as Beijing or Shanghai, vehicle ownership levels are still very low, in some cases below 100 cars per 1,000 inhabitants. At the same time, members of a growing middle class are striving for individual mobility with the first car of their own. With the new JETTA brand, Volkswagen especially intends to target these young Chinese customers. The JETTA model range, which is to be produced by FAW-Volkswagen in Chengdu, will include one sedan and two SUVs. Sales are scheduled to start in the third quarter of this year.


Jürgen Stackmann, Member of the Volkswagen brand Board of Management responsible for Sales, says: “With JETTA, we are closing the gap between the established VW lead brand in the top volume segment and entry-level mobility, which accounts for about one third of the Chinese market and is served mainly by local brands. This way, we will significantly increase our market coverage.”

JETTA is based on the key elements of the Volkswagen DNA: quality, safety, value and a clear design language. With the introduction of JETTA, the Volkswagen umbrella brand will be able to position itself even more clearly as “top of volume” with its vehicles and to further sharpen its profile. In addition, with this offering specially tailored to the needs of the Chinese market and developed together with FAW-Volkswagen, Volkswagen is forging ahead with the further regionalization of the market.

Stackmann: “In China, the Jetta plays an extremely valuable role for us as a Volkswagen model. It has brought mobility for the masses, just like the Beetle once did in Europe. Developed by Volkswagen and built in China, the Jetta China has placed China on four wheels. To this day, it is one of Volkswagen’s most popular models in China – a real icon. This is why we are transforming a model into a brand for the first time in the history of Volkswagen and establishing a separate model and brand family.”

New approaches are also to be adopted in sales. JETTA will establish its own network of dealerships and will approach customers directly with innovative sales formats – digital showrooms, shopping malls and mobile sales trucks. By year end, about 200 dealers are to offer the new brand.

In China, the Volkswagen brand delivered 3.11 million vehicles to customers last year (down 2.1 percent on the previous year). With a share of almost 50 percent in worldwide deliveries, China is therefore Volkswagen’s largest single market. In a market affected by an overall fall in sales (-4.6 percent compared with the previous year), Volkswagen was able to win market shares. In 2018, Volkswagen also delivered the 30 millionth Volkswagen to a Chinese customer. Since Volkswagen came to China more than 30 years ago, the brand has clearly asserted its number one position. China is not only the world’s largest automobile market but is also at the forefront of the greatest transformation ever experienced by the automotive industry. The country is the new powerhouse for e-mobility, digitalization, connectivity and autonomous driving.



Responder